Szkolenia Voditelj Brodice przygotowują do samodzielnego prowadzenia jachtów, na podstawie uzyskanego patentu można wyczarterować jacht w Chorwacji, natomiast na polskim patencie sternika morskiego wyczarterujemy jacht w większości państw świata, jednak w przypadku polskiego patentu, trzeba mieć udokumentowany staż 200h wypływanych na morzu (ok 50h można wypływać na kursie). Na rejsie żeglarskim, szkoleniowym w Chorwacji poruszymy wiele kwestii od przejęcia jachtu od firmy czarterowej, poprzez manewry portowe, stawanie na kotwicy, po prowadzenie nawigacji posługiwanie się mapami morskimi i locją. Nie ominą nas także przepisy i prawo morskie, którego znajomość jest niezbędna do odbywania rejsów morskich w Chorwacji. Kurs kończy się możliwością podejścia do egzaminu na chorwacki patent Voditelj Brodice, uprawniający do prowadzenia i czarterowania jachtów żaglowych i motorowodnych o masie nieprzekraczającej 30 ton oraz posługiwania się radiem UKF. W niektórych terminach możliwość zdania egzaminu na patent Jachtowego Sternika Morskiego.
UWAGA! Egzamin na końcu szkolenia nie jest obowiązkowy!
Kurs jest przeznaczony dla osób mających pewne doświadczenie w rejsach jako załoganci, które chciałby samodzielnie prowadzić rejsy, w szczególności na morzach południowej Europy. Z pewnością odnajdą się tu także żeglarze z patentami, którzy długo nie żeglowali i chcieliby "odświeżyć" swoje umiejętności i nabyć nowe, aby czuć się pewnie na morzu.
Celem kursu jest nabycie umiejętności, do samodzielnego prowadzenia jachtu morskiego na wodach przybrzeżnych. Po odbyciu kursu można przystąpić do egzaminu na chorwacki patent Voditelj Brodice, który uprawnia do czarteru jachtu i żeglugi po wodach chorwackich.
Korzyści dodatkowe:
- Po szkoleniu można uzyskać opinię z rejsu, która potwierdza odbyty staż morski, wymagany na zdobycie stopni Jachtowego Sternika Morskiego i Kapitana Jachtowego. -
- Po szkoleniu dodatkowy rabat na czarter -
Dodatkowo w programie omówienie przekazania jachtu przy czarterze, na co zwrócić uwagę, jak wybrać jednostkę itp.
Maksymalnie 6 kursantów na jachcie + instruktor, gwarantuje więcej czasu za kołem sterowym dla każdego z uczestników, a także umożliwia poświęcenie większej uwagi indywidualnie przez instruktora oraz większą ilość manewrów.
Dufour 412
Wszystkie kursy odbędą się w Biogradzie
Terminy: | Cena: | Egzamin: |
1-8 kwietnia 2023 | 2800zł | VB |
15-22 kwietnia 2023 | 2800zł | VB |
22-29 kwietnia 2023 | 2800zł | VB |
29 kwietnia - 6 maja 2023 | 2900zł | VB |
6-13 maja 2023 | 2900zł | VB |
13-20 maja 2023 | 3100zł | VB |
20-27 maja 2023 | 3200zł | VB |
Cena zawiera: Szkolenie, zakwaterowanie na jachcie, skipera-instruktora, gaz kuchenny, opłaty portowe w porcie zaokrętowania i wyokrętowania.
Koszty dodatkowe (płatne na miejscu):
Zniżki (max. 5%): 5% dla stałego naszych stałych klientów; dla grup min. 4 osób przy jednoczesnej rezerwacji;
Kaucja zwrotna: pobrana z kasy jachtowej, jest zabezpieczeniem ewentualnych szkód powstałych z rażącego zaniedbania uczestnika, nie związanego z procesem szkolenia
Wejdź na wyższy poziom żeglarstwa! Kurs przeznaczony jest dla osób, które ukończyły szkolenia na poziomie I lub posiadają umiejętności mu odpowiadającym i chcieliby je poszerzyć potwierdzając je zdobyciem patentu Jachtowego sternika morskiego PZŻ.
Nocne wejścia do portów, procedury alarmowe, symulowane awarie silnika, nawigacja nocą i w ograniczonej widoczności, manewrowanie z wykorzystaniem steru strumieniowego.
Założeniem kursu jest zdobycie umiejętności, na poziomie takim, aby czuć się swobodnie w każdej marinie, podczas manewrów portowych, na kursie przedstawiona zostanie specyfika manewrów występujących na innych akwenach m. in. w równie popularnej Grecji. Zdobędziesz dodatkową wiedzę i niekonwencjonalne umiejętności. Spotkasz takich jak ty zapaleńców i wymienisz się doświadczeniami. Nabierzesz pewności siebie.
Rejs przeznaczony jest dla tych którzy posiadają uprawnienia żeglarskie (nie tylko polskie) lub doświadczenie żeglarskie. Wymagana jest podstawowa wiedza teoretyczna o prowadzeniu jednostki.
Korzyści dodatkowe:
- Podczas szkolenia można zdobyć ok. 50 godzin stażu morskiego z 200 godzin wymaganych od kandydatów na Jachtowego Sternika Morskiego i Kapitana Jachtowego. Po odbyciu szkolenia wydawana jest opinia z rejsu akceptowana przez PZŻ -
- Po szkoleniu dodatkowy rabat na czarter -
Dodatkowo będziemy zgłębiać wiedzę z zakresu komunikacji radiowej i bezpieczeństwa, obsługi nowoczesnych instalacji jachtowych, procedur alarmowych, prawidłowego trymowania żagli.
Maksymalnie 6 kursantów na jachcie + instruktor, gwarantuje więcej czasu za kołem sterowym dla każdego z uczestników, a także umożliwia poświęcenie większej uwagi indywidualnie przez instruktora oraz większą ilość manewrów.
Dufour 412
Wszystkie kursy odbędą się w Biogradzie
Terminy: | Cena: | Egzamin: |
1-8 kwietnia 2023 | 2800zł | j.st.m/VB |
8-15 kwietnia 2023 | 2800zł | j.st.m/VB |
15-22 kwietnia 2023 | 2800zł | j.st.m/VB |
22-29 kwietnia 2023 | 2800zł | j.st.m/VB |
29 kwietnia - 6 maja 2023 | 2900zł | j.st.m/VB |
6-13 maja 2023 | 2900zł | j.st.m/VB |
13-20 maja 2023 | 3100zł | j.st.m/VB |
20 - 27 maja 2023 | 3200zł | j.st.m/VB |
Cena zawiera: Szkolenie, zakwaterowanie na jachcie, skipera-instruktora, gaz kuchenny, opłaty portowe w porcie zaokrętowania i wyokrętowania.
Koszty dodatkowe (płatne na miejscu):
Zniżki (max. 5%): 5% dla stałego naszych stałych klientów; dla grup min. 4 osób przy jednoczesnej rezerwacji;
Kaucja zwrotna: pobrana z kasy jachtowej, jest zabezpieczeniem ewentualnych szkód powstałych z rażącego zaniedbania uczestnika, nie związanego z procesem szkolenia
Szkolenia na katamaranie przeznaczone jest dla osób które chcą poszerzyć swoją praktyczną wiedzę i umiejętności w manewrowaniu i żeglowaniu katamaranami turystycznymi. Oferta skierowana jest głównie do żeglarzy, którzy posiadają podstawowe doświadczenie zdobyte na balastowym jachcie jednokadłubowym.
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestnika do samodzielnego prowadzenia jachtu dwukadłubowego turystycznego.
Korzyści dodatkowe:
- Po szkoleniu można uzyskać opinię z rejsu, która potwierdza odbyty staż morski, wymagany na zdobycie stopni Jachtowego Sternika Morskiego i Kapitana Jachtowego. -
- Po szkoleniu dodatkowy rabat na czarter -
Załoga na katamaranie liczy maksymalnie maksymalnie 6 kursantów + instruktor. Dzięki temu możemy zapewnić indywidualnie więcej manewrów dla każdego z kursantów.
Wszystkie kursy odbędą się w Sukosanie lub Biogradzie
Istnieje możliwość zakończenia kursu egzaminem na j.st.m (jachtowego sternika morskiego PZŻ) lub V.B. (voditelj brodice - chorwacki patent)
Terminy: | Cena: | Egzamin: |
1-8 kwietnia 2023 | 3200zł | j.st.m/V.B. |
8-15 kwietnia 2023 | 3200zł | j.st.m/V.B. |
15-22 kwietnia 2023 |
3200zł | j.st.m/V.B. |
22-29 kwietnia 2023 | 3300zł | j.st.m/V.B. |
29 kwietnia - 6 maja 2023 | 3300zł | j.st.m/V.B. |
Cena zawiera: Szkolenie, zakwaterowanie na jachcie, skipera-instruktora, gaz kuchenny, opłaty portowe w porcie zaokrętowania i wyokrętowania.
Koszty dodatkowe (płatne na miejscu):
Zniżki (max. 5%): 5% dla stałego naszych stałych klientów; dla grup min. 4 osób przy jednoczesnej rezerwacji;
Kaucja zwrotna: pobrana z kasy jachtowej, jest zabezpieczeniem ewentualnych szkód powstałych z rażącego zaniedbania uczestnika, nie związanego z procesem szkolenia
EGZAMIN NA STOPIEŃ VODITELJ BRODICE:
Egzaminy odbywają się w piątki przed komisją Kapitanatu Portu w Zadarze i jest on teoretyczny. Cena egzaminu wraz z wydaniem patentu to 115 HRK (cena z sezonu 2022 - może ulec zmianie).
Uczestnicy kursu, którzy chcą podejść do egzaminu, muszą mieć ze sobą:
- dwa zdjęcia (30x30mm)
- kserokopię okazywanego na miejscu dokumentu tożsamości (paszportu lub dowodu osobistego - w tym przypadku obie strony)
Egzamin jest przeprowadzony w języku chorwackim, angielskim lub niemieckim. Niektórzy egzaminatorzy porozumiewają się w języku polskim. W razie potrzeby służymy pomocą w tłumaczeniu.
Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest:
Patent wydawany jest w dniu egzaminu.
PLAN SZKOLENIA:
1. Przejęcie jachtu.
2. Zakwaterowanie na jachcie.
3. Obsługa instalacji jachtowych:
a) instalacja elektryczna,
b) instalacja wody słodkiej,
c) obsługa lodówki i toalety.
1. Wiadomości o jachtach żaglowych:
a) takielunek jachtu,
b) obsługa silnika,
c) instalacja zęzowa.
2. Praca załogi na jachcie:
a) przygotowanie jachtu do wyjścia,
b) stawianie i zwijanie żagli,
c) refowanie żagli,
d) praca linami (cumy, szpringi, mooringi, szoty),
e) obsługa elementów osprzętu pokładowego.
3. Podstawy manewrowania jachtem na silniku:
a) działanie steru na biegu naprzód i wstecz,
b) cyrkulacja jachtu,
c) dojście do boi na silniku.
1. Manewrowanie jachtem na silniku:
a) stawanie i zejście z kotwicy (obsługa windy kotwicznej),
b) obsługa autopilota.
2. Podstawy nawigacji:
a) pozycja geograficzna, wyznaczanie kursów,
b) posługiwanie się mapami, locjami i spisami świateł,
c) obsługa urządzeń nawigacyjnych (log, sonda, GPS),
d) wykorzystanie nawigacji w praktyce – rejs pośród wysp chorwackich.
3. Przepisy:
a) Międzynarodowe Prawo Drogi Morskiej:
- prawo drogi,
- światła statków,
- sygnały dźwiękowe,
b) zwyczaje panujące w Chorwackich marinach.
4. Locja morska:
a) oznakowanie nawigacyjne torów wodnych,
b) charakterystyki świateł,
c) znaki i skróty stosowane na mapach,
d) przygotowanie nawigacyjne wejścia do portu.
1. Sygnalizacja:
a) sposoby wzywania pomocy,
b) posługiwanie się radiotelefonem morskim.
2. Manewrowanie jachtem na silniku:
a) człowiek za burtą,
b) podejście do kei rufą.
3. Manewrowanie jachtem na żaglach:
a) człowiek za burtą – manewr Monachijski wykonywany jednoosobowo.
4. Meteorologia:
a) komunikaty meteorologiczne,
b) zjawiska pogodowe,
c) wiatry lokalne.
1. Manewrowanie jachtem na silniku:
a) podejście do kei rufą,
b) podejście do kei longside (równolegle - burtą do kei).
2. Ratownictwo:
a) środki ratunkowe na jachcie,
b) środki sygnalizacyjne,
c) techniki sztormowania,
d) manewry awaryjne (mielizna, przeciek, pożar).
1. Manewrowanie jachtem na silniku:
a) dojście do kei rufą,
b) dojście longside.
2. Przepisy:
a) dokumenty jachtu,
b) przepisy lokalne.
3. Egzamin próbny przeprowadzany przez instruktorów.
4. Konsultacje przedegzaminacyjne z instruktorami.
1. Konsultacje przedegzaminacyjne z instruktorami.
2. Egzamin państwowy.
1. Przekazanie jachtu armatorowi.
EGZAMIN NA STOPIEŃ JACHTOWEGO STERNIKA MORSKIEGO PZŻ:
Egzamin przeprowadzany jest pod koniec kursu. Egzamin kosztuje 350 zł, wydanie patentu 50 zł. Jeśli jesteś osobą, która się uczy i nie ukończyłeś 26 lat – przysługuje Ci 50% zniżki.
Egzamin składa się z testu jednokrotnego wyboru oraz z zadanie nawigacyjnego. Cześć praktyczna to podstawowe manewry wykonywane na tym samym jachcie, na którym odbywało się szkolenie.
Do egzaminu należy przygotować: zdjęcie do patentu, udokumentowany opiniami z rejsów staż morski (min 200h stażu). Jeśli przysługuje Ci zniżka, to dokument uprawniający do zniżki.
WYMAGANIA NA EGZAMINIE JACHTOWEGO STERNIKA MORSKIEGO
Patent jachtowego sternika morskiego uzyskuje osoba, która:
1) ukończyła 18 rok życia
2) odbyła co najmniej dwa rejsy po wodach morskich w łącznym czasie co najmniej 200 godzin żeglugi
3) zdała egzamin z wymaganej wiedzy i umiejętności
Osoba ubiegająca się o wydanie patentu składa do właściwego polskiego związku sportowego następujące dokumenty:
1) wniosek o wydanie patentu zawierający
a) imię i nazwisko, miejsce i datę urodzenia, adres zamieszkania oraz podpis wnioskodawcy
b) datę
c) rodzaj patentu
d) zdjęcie o wymiarach 3,5 x 4,5 cm
2) zaświadczenie o zdaniu egzaminu
3) dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań stażowych, w szczególności pozytywne opinie z odbytych rejsów wystawione przez kapitana jachtu, karty rejsu lub – w przypadku rejsów prowadzonych samodzielnie – inne dokumenty potwierdzone przez armatora jachtu.